Innovationen Pockit – ett varmt och fräscht mål on the go

Nu introducerar Sibylla det unika konceptet Pockit. En fräsch måltidslösning för konsumenter på språng. Pockit görs på beställning, är enkel att tillreda och går snabbt att servera. Den finns i tre smakkombinationer, alla i ett varmt stenugnsbakat flatbread med varm kyckling och olika val av topping och såser.

Atria Concept tar nästa steg genom att utveckla sitt sortiment av food-on-the-go med Sibylla Pockit. Testlanseringar har genomförts på utvalda Sibylla-restauranger och OKQ8-stationer runt om i landet. Mottagandet från både kunder och konsumenter har varit mycket positivt;

— Vi är väldigt glada över mottagandet, en testlansering har avslutats i förtid då försäljningsmålet uppnåddes snabbare än förväntat. Kunderna tycker Pockit känns nytt, i tiden och är väldigt positiva till hur gott det smakar. Genom våra produktutvecklares djupa kunskap och passion för god mat har teamet lyckats skapa en varm och mättande måltid som inte kompromissar på smaken, säger Caroline Blomqvist, marknadschef på Atria Concept.

CB_Pockit-2.jpg

Initialt finns tre smakvarianter av Pockit med kyckling. På sikt kan även fler proteiner och komponenter enkelt adderas. Pockit-konceptet är flexibelt och skalbart och kan anpassas efter kundens behov.

— Vår ambition med det här konceptet är en varm, fräsch måltidslösning som enkelt görs på beställning runt minuten. Förutom smakupplevelsen så är det just vad personalen på testenheterna lyfter fram att Pockit är enkelt, snabbt och smidigt att arbeta med, säger Caroline Blomqvist, marknadschef på Atria Concept.

Vid servering fylls brödet med varm kyckling, smakrika toppings och såser, värms i 15 sekunder för att förseglas till en stängd Pockit. Alla moment går på runt minuten. Med det förslutna brödet är måltiden lätt att äta på språng.

För att försegla en Pockit har en unikt anpassad utrustning tagits fram.

— Att kombinera ambitionen i serveringstid, enkelhet och måltidskomponenter med teknisk lösning var utmanande men helt avgörande för att lyckas med konceptet. Ett fint bevis på den uppfinningsrikedom och innovationskraft som finns inom Atria, säger Caroline Blomqvist, marknadschef på Atria Concept.