Grilliant – nytt koncept från Sibylla shop in shop

Grilliant – nytt koncept från Sibylla shop in shop

Ur känslan av grillad korv har Sibylla skapat shop-in-shop-konceptet Grilliant. Ett helhetstänk som ger en helt ny upplevelse för gästen. Ett nytt smakrikt sortiment och ett nytt sätt att tillaga korven ger en bättre smakupplevelse - nu äntligen med grillkänsla. 

Med nya produkter och tillagningsmetoder har Sibylla varit med och drivit utvecklingen av snabbmatsmarknaden framåt.  Konceptet Grilliant är en vidareutveckling av dagens maskin-och serveringslösningar för servicehandeln, där både design, teknik och hur maten presenteras förbättrats för att höja köpupplevelsen.

-  Grilliant är resultatet av vår strävan att ge gästen en större smakupplevelse även när man är på språng. Det är en speciell känsla att äta en grillad varm korv. Något vi på Sibylla vill ta vara på eftersom vi vet att det är då vi och våra gäster tycker att grillad korv smakar som bäst, säger Caroline Blomqvist, Marketing & Concept Manager Sibylla.

 

Tillagning och presentation av maten sker i Grilliant-modulen med ny utvecklad grillutrustning. Vid tillagning placeras korven i Grilliants grillskåp. Skåpet både värmer upp och varmhåller korven. Den jämna värmen ger fin färg och håller korven spänstig och god. Grillen står för det sista tillagningssteget och sker först efter beställning. Både korven och brödet grillas och får fina grillränder. Innan servering penslas korven med en glaze för att ge gästen en omedelbar smak.  Den flexibla grillutrustningen möjliggör även för ett bredare varmt fastfood-sortiment i jämförelse mot dagens konceptlösningar.

I Grilliant-sortimentet finnas tolv olika sorters korv; två sorters grillkorv, en baconlindad grillkorv, en kabanoss, en chilikorv, en rökig ostkorv, en bratwurst, en kycklingkorv, en kyckling- och ostkorv, en merguez, en chorizo och en harrisasmaksatt korv. Glazerna finns i smakerna Pepper Apple och Chipotle Garlic och en sås i smaken Extra Smokey BBQ.