Duka för fler med Lönneberga

Atria gör under året en stor investering för att bredda och utveckla ett av företagets mest populära varumärken - Lönneberga. Varumärket som idag är känt för smörgåsmat enligt svensk hantverkstradition breddas genom de två nya produktkategorierna; kyckling och måltidskorv. Med de kommande lanseringarna vill Lönneberga erbjuda konsumenterna svenska kvalitetsprodukter för dagens alla måltider från frukost till lunch och middag.

Atria är ett av Sveriges ledande livsmedelsföretag med flera välkända varumärken i sin portfölj. Nu väljer man att fokusera och satsar stort på varumärket Lönneberga genom att bredda produktkategorin med kyckling och måltidskorv. Inom de nya kategorierna kommer tio nya produkter att lanseras under våren.

Lönneberga är Atrias starkaste varumärke och i undersökningar får det höga siffror på kännedom, preferens och trovärdighet. Vi ser därför en stor tillväxtpotential genom att bredda sortimentet och erbjuda kunderna produkter till alla dagens måltider från ett och samma varumärke, säger Jarmo Lindholm, vd Atria Sverige.

LB samling.jpg

De nya produktkategorierna från Lönneberga kommer att tillverkas på flera orter runt om i Sverige. Kycklingen produceras i Sölvesborg, korvarna i Sköllersta, och charkpåläggen i Malmö, Tranås och Borås. 

Under året kommer två av Atrias produkter att byta varumärke till Lönneberga, däribland Onsalas lufttorkade salami och pastejer från Pastejköket. Det kommer även att lanseras fler korv-och kycklingprodukter.